/matematichna_duel.doc
Позакласний захід з математики для учнів 5 класу "Математична дуель"
Мета: перевірити і закріпити знання учнів з математики за 5 клас; розвивати інтерес до математики, збудити прагнення більше знати, розуміти; розвивати творчі і інтелектуальні здібності учнів; виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги, відповідальності за доручену справу.
Хід гри.
Ведучий. Доброго дня, шановні!
Вітає математика
Сьогодні щиро вас.
Математична дуель сьогодні
Відбудеться у нас.
Зібрались дві команди –
Розумники-знавці,
Хоч досвіду немає,
Вони всі – молодці!
Командам нашим успіхів
В дуелі побажаємо.
І відповідей правильних
Від них усіх чекаємо.
Учитель. Пропонуємо математичну дуель, яка складається з чотирьох раундів, між учнями 5 класу.
Далі вчитель оголошує склад журі і надає слово командам для привітання (повідомлення назви, ознайомлення з емблемою та девізом).
І раунд “Далі…далі…далі”
Команди по черзі і без підготовки відповідають на 10 теоретичних
запитань протягом 2хв. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.
Запитання першій команді
- Які називаються числа, якими ми користуємося при лічбі? (Натуральні)
- Скільки сантиметрів в 1м? (100см)
- Скільки точок можна побудувати на прямій? (Безліч)
- Третій місяць канікул? (Серпень)
- Як називається трикутник, у якого є прямий кут? (Прямокутний)
- Рівні відрізки мають рівні …(довжини)
- Сума всіх сторін. (Периметр)
- Запис в якому використовують числа, букви,знаки арифметичних дій і дужки називається …?(буквений вираз)
- Який кут називається прямим? (90˚)
- Що означає масштаб 1 : 200000 ?
Запитання другій команді
- Яке з натуральних чисел найменше?( 1 )
- Скільки 1км має метрів? (1000м)
- Сформулюйте правило множення і ділення на розрядну одиницю 10, 100, 1000 … .
- Що таке периметр? (Сума всіх сторін)
- Який найменший місяць року? (Лютий)
- Що таке пряма?(фігура яка немає ні початку ні кінця)
-
- Як називається вираз, який містить невідоме? (Рівняння)
- Назвіть властивості додавання.(Переставна, сполучна, розподільна)
- Що таке середнє арифметичне?
- Що використовують для знаходження відстані на карті? (Масштаб)
Журі підбиває підсумки І раунду.
ІІ раунд”Цікаві задачі із скриньки”
Капітани по черзі підходять до скриньки і витягають звідти задачі, яких там є 8. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
Задача 1.
Що важче 1кг заліза чи 1 кг пуху? (Рівні)
Задача 2.
У ящику було 9 куль. Всі, крім 7 забрали. Скільки куль залишилося в ящику? (7)
Задача 3.
Летіла дика качка по краю села. Скільки важить 1 кг зелених яблук, коли надворі весна? (1 кг)
Задача 4.
Під яким кущем сидить заєць під час дощу? (Під мокрим)
Задача 5.
У сім’ї 4 сини. Кожен з них має 1 сестру. Скільки дітей в сім’ї? (5)
6. Задача
Професор ліг спати о 20.00.Будильник наставив на 9.00 ранку. Скільки годин буде спати професор? (1 год.)
Задача 7.
Як звали батька Василя Івановича? (Іван)
Задача 8.
Кірпіч важить 2 кг. В ящику лежить 3 кірпіча. Скільки важить 1 кірпіч?(2 кг)
Журі підбиває підсумки ІІ раунду.
ІІІ раунд”Гонка за лідером”
А зараз ми будемо розв’язувати задачі і приклади, які стосуються безпосередньо математики 5-го класу.
1.Знайти середнє арифметичне чисел 3 , 5, 8, 4.
2.Обчисліть:
9840 : 1230 = (8)
12180 : 42 = (290)
56000 : 800 = (7)
3.Порівняйте числа:
5 см 50 мм ; 12 дм 24 см ; 15 хв 180 с .
4. Розв’жіть рівняння:
1 ∙ х = 230 ; 2676 ∙ х = 0.
5.Від задуманого числа відняли 16, різницю помножили на 7,до результату додали 40 і отримали число 103. Яке число задумали?
6. Спростіть вираз:
11а + 10а=
14с – 12с=
25р – 13р=
- Визначте координати точок на малюнку.
8. Запишіть число вісім мільйонів сорок дві тисячі.
Журі оцінює третій раунд (максимальна оцінка – 3 бали).
ІV раунд ”Конкурс капітанів”
Капітани отримують по три запитання, кожне з яких оцінюється в 1 бал.
Запитання першому капітану:
- Чи можна при множенні отримати 0?
- Скільки прямих можна провести через дві точки?
- Як знайти довжину відрізка, якщо відомо довжина його частин?
Запитання другому капітану:
1.Чи можна при діленні отримати 0?
2.Сформулюйте переставну властивість додавання.
3.Як обчислити значення буквеного виразу?
Журі підбиває підсумки ІV раунду(максимальна оцінка – 5 балів) і всієї гри.
Ведучий.
Сьогодні п’ятикласники
Не витрачали час.
Тому є й кандидати
Для нагород у нас.
Хто розв’язав без помилок
Задачі вікторини,
Сюрприз солодкий буде
Одержувати нині.
Дуель закінчено.
Нам можна далі йти,
І до нової мети
Програми перейти.
Всі добре працювали,
Старались, як могли,
Немає переможених –
Тут всі перемогли.
Бажаю математику
Вам вчити добре й далі.
Так, щоб могли отримати
Ви золоті медалі.
|