Четвер
21.11.2024
13:40
Категорії розділу
Мої статті [4]
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 9
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Мій сайт
    Головна » Статті » Мої статті

    Опис досвіду Чекеренда О. С.

     

    Нестандартні форми і методи навчання на уроках математики як ефективний засіб активізації пізнавальної діяльності учнів.

     

           Провідна педагогічна ідея досвіду створення умов для активізації пізнавальної діяльності творчої особистості на уроках математики за допомогою нестандартних форм і методів навчання, для самореалізації її можливостей, бажань, прагнень та розвитку, логічного мислення і вдосконалення вміння дискутувати та аргументувати свою думку.  Під- твердити, що правильно організовані форми нестандартного  навчального процесу можуть стати ефективним засобом подолання труднощів,пов’язаних з різним темпом навчання і рівнем успішності дітей.

           Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:ак- туальність педагогічного досвіду визначається впливом нестандартних  методів навчання на пізнавальну діяльність учнів, на розвиток їх мислення, пізнання власних нахилів та здібностей. Важливою умовою активізації пізнавальної діяльності є забезпечення мотиваційної сторони навчальної діяльності, вироблення позитивного ставлення до того, що пізнається і до самого процесу навчання. Робота спрямована на реалізацію успішного використання новітніх технологій, набуття досвіду, власного творчого потенціалу,формування в учнів математичної компетентності, вміння мислити і творити в нестандартних ситуаціях.

            Науково-теоретична база досвіду: теоретичною основою досвіду є ряд нормативних документів: Указ Президента від 30.09.2010 №926 « Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні»; Закон України «Про загальну середню освіту»,  «Про освіту», «Національна доктрина розвитку освіти України у ХХI столітті», Концепція загальної середньої освіти; «Державні цільові соціальні програми підвищення якості шкільної природничо-математичної освіти на період до 2015 року»; указ Президента України від 25 червня 2013 року №344/2013 «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року»;методичні рекомендацій Міністерства освіти і науки, молоді та спорту про вивчення математики та стрижневих векторів регіональної системи освіти; Постанова Кабінету Міністрів України №1392 від 23.11.2011р. «Про затвердження Державного стандарту базової і загальної середньої освіти»; нетрадиційні педагогічні технології і особисто орієнтований та гуманно-особистий підходи навчально-пізнавальної діяльності учнів. Науково-педагогічні принципи: репродуктивний; пояснюваль- но-ілюстративний; діалогічний; проблемно-пошуковий; ігровий; творчий; інформаційний .Принцип відповідності змісту освіти  та діяльності закладу освіти.

            Стисла анотація досвіду:сучасна педагогіка і психологія спрямовують свої зусилля на те, щоб виявити здібності, можливості та потреби кожного учня, максимально використати їх для розвитку його особистості. Одним із шляхів досягнення цієї мети є впровадження таких методів, засобів і організаційних форм навчання, які б активізували пізнавальну діяльність учнів, розвивали їх мислення, здібності, привчали працювати самостійно і творчо. Мова йде про інновації в педагогіці – відкриття нових форм, методів та засобів педагогічної діяльності; творча реалізація нових теоретичних концепцій, ідей, технологій, систем навчання і виховання. Цінність їх полягає в тому, що освітня, розвиваюча та виховна функції діють у тісному взаємозв’язку.

            Використання нестандартних форм і методів навчання мають багато переваг. Вони відкидають одноманітність, посилюють інтерес до предмета, розвивають творче, продуктивне мислення, вчать культурі спілкування, поліпшують міжособистісні взаємини, краще реалізують єдність навчання, виховання і розвитку учнів. Сучасний вчитель має свободу вибору в своїх діях. Як творча особистість відшукає індивідуальний творчий підхід до кожної дитини для актуалізації пізнавальної діяльності. Не всі діти мають однакові розумові здібності, не всі здатні сприймати той об'єм матеріалу, який повинні засвоїти, тому завдання кожного вчителя - зробити навчальну діяльність кожного учня посильною, доступною, цікавою. Урізноманітнити навчальний процес, зробити його цікавішим дозволяють нестандартні форми організації навчальної діяльності. Передумовою до вивчення будь-якої теми є правильно сформульована проблемна ситуація, пояснення може супроводжуватись мультимедійним супроводом,  використанням міжпредметних зв’язків, загадок, парадоксів, історичних довідок. Під час узагальнення навчального матеріалу використовую таблиці, графіки, схеми, кросворди. Домашні завдання –  диференційовані за складністю, формою, видами робіт.

            На своїх уроках, для кращого засвоєння матеріалу та стимулювання інтересу до вивчення предмету використовую досить часто ігрові форми організації пізнавальної діяльності. Уроки  у формі змагань та ігор, конкурсів, турнірів, естафет, вікторин - гарно сприймаються учнями середньої ланки; уроки-репортажі, презентації, конференції, дискусії – учнями 10-11 класів. Математичні естафети,конкурси та інші дидактичні ігри допомагають робити процес навчання більш цікавим та захоплюючим.

            Аналіз досвіду і результатів роботи підтвердили, що використання нестандартних методів на уроках математики позитивно впливає на зростання творчої продуктивної діяльності учнів, стимулює підвищення інтересу до математики та запропоновані методи роботи сприяють розвитку логічного мислення, творчості, ініціативності.

           Результативність впровадження досвіду: учні з задоволенням приймають активну участь в позакласних заходах з математики, шкільних олімпіадах, математичних турнірах.

            Взяла участь у конкурсі Ярмарка педагогічної творчості у 2014-2015 н.р., керівник математичного гуртка для учнів 5-6 класів «Математична логіка». Створено сайт chekerenda.at.ua на якому викладено деякі розробки моїх уроків, робота на тему «Нестандартні форми і методи роботи на уроках математики для активізації пізнавальної діяльності» та інші методичні і правові статті для полегшення роботи вчителя. Проведено предметний тиждень з математики в березні 2015 року.

     

    Категорія: Мої статті | Додав: Olesya (07.12.2015)
    Переглядів: 387 | Теги: активізація нізнавальної діяльності, методи роботи, досівду, Опис, нестандартні форми, вчителя математики | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar